Nota Bene 5: Tablets en digibord

Nota Bene 5 gaat over de didactische (on)mogelijkheden van de inzet van devices bij begrijpend lezen.

In het PISA-onderzoek naar digitale vaardigheden dat verscheen in september 2015 werd geconcludeerd dat landen die fors geïnvesteerd hebben in ICT voor hun onderwijs geen aanwijsbare verbetering boekten bij begrijpend lezen. Toch kunnen bijvoorbeeld het digibord en tablets wel degelijk het leesonderwijs verbeteren. Maar hoe dan? Hoe zet u het digibord en tablets effectief in bij begrijpend leesonderwijs?

Hierover leest u in Nota Bene no 5: Tablets, digibord en begrijpend lezen

Eerder verschenen

Nota Bene 4: Begrijpend lezen en Teach Like a Champion
Nota Bene no 3: Begrijpend lezen en het werkgeheugen
Nota Bene no 2: Leesmotivatie en leesplezier bevorderen in uw klas
Nota Bene no 1: Zeven richtlijnen voor goed schrijfonderwijs in groep 5-8

probeer nu:
2 maanden gratis!
Probeer 2 maanden gratis