Nota Bene: De integratie van lees- en schrijfonderwijs

Nederlandse leerlingen gaan achteruit in leesvaardigheid en scoren laag op leesmotivatie blijkt uit PISA-onderzoek (Gubbels, 2019). Een manier om beide te verbeteren is het meer integreren van lees-en schrijfonderwijs.

In deze Nota Bene nemen we deze integratie van lezen en schrijven onder de loep. Aan de hand van een onderwijsleercyclus, ontworpen door SLO, maken we inzichtelijk hoe je als leerkracht lezen en schrijven met elkaar kunt integreren (Van der Leeuw, Meestringa & Van Silfhout, 2016).

Download Nota Bene

Hulp nodig?
Onze ervaren adviseurs helpen scholen bij alle aspecten van begrijpend lezen, ook als het gaat om de integratie van lezen en schrijven en onderwerpen als leesmotivatie. Wil je meer weten? Maak via het contactformulier een belafspraak met een van onze begrijpend leesadviseurs. We vertellen graag over onze aanpak! Of kijk op de pagina over onze trainingen, de Nieuwsbegrip Masterclasses.

probeer nu:
2 maanden gratis!
Probeer 2 maanden gratis