terug

Waarom kan ik niet inloggen via Basispoort?

Kunt u, of een leerling, niet inloggen via Basispoort? Ga dan na of alle gebruikers van uw school hier last van hebben, of slechts een of enkele.

Lees hier meer over hoe het inloggen bij Basispoort werkt.

En kijk voor op onze vernieuwde hulppagina voor meer info.

 

 

Kan geen enkele gebruiker van uw school inloggen op Nieuwsbegrip via Basispoort?

De stappen om te koppelen staan op www.nieuwsbegrip.nl/basispoort.

Als ICT-coördinator heeft u geen toegang tot Nieuwsbegrip via Basispoort. U ziet Nieuwsbegrip dus niet bij 'Lesmateriaal' staan. U blijft als Nieuwsbegripbeheerder rechtstreeks inloggen via www.nieuwsbegrip.nl. De leraren en leerlingen zouden na de koppeling wel het icoon van Nieuwsbegrip moeten zien bij 'Lesmateriaal' in Basispoort. Zien ze dit niet? Ga dan de volgende zaken na:

1. Staat het vinkje bij Nieuwsbegrip in 'Uitgeverijen' in Basispoort aan? De ICT-coördinator van Basispoort kan dit controleren. Indien het vinkje nog moet worden aangezet, is deze aanpassing een dag later verwerkt. Neem eerst de stappen op www.nieuwsbegrip.nl/basispoort door, want de koppeling kan niet ongedaan worden gemaakt.

2. Komt het BRIN-nummer in Nieuwsbegrip en bij Basispoort exact overeen? Bij Nieuwsbegrip kan de Nieuwsbegripbeheerder dit checken door na het inloggen te kijken bij 'Schoolgegevens'. De ICT-coördinator van Basispoort kan dit zien via 'Mijn profiel' rechts bovenin. Als het BRIN-nummer niet overeenkomt, dan kan dit via Nieuwsbegrip worden aangepast. Deze aanpassing is een dag later verwerkt.

3. Heeft de ICT-coördinator van Basispoort via 'beheer' in Basispoort de gebruikersgegevens geïmporteerd, of staat de automatische koppeling aan?  

4. Let erop dat de leraren en leerlingen inloggen via Basispoort (dus niet meer via www.nieuwsbegrip.nl). Als Nieuwsbegripbeheerder logt u wel rechtstreeks in via www.nieuwsbegrip.nl. Staat er bij 'leraren' en 'klassen' de opmerking dat dit beheerd moet worden via Basispoort? Dan is de koppeling gelukt. Indien u nog wel leraren en klassen kunt beheren, dan is er nog geen koppeling tot stand gekomen.

5. Maakt u gebruik van snelkoppelingen? Let er dan op dat u niet van een oude snelkoppeling gebruik maakt, maar de leraren en leerlingen laat inloggen via Basispoort of via de snelkoppeling zoals die via Basispoort te downloaden is.

Lukt het niet met bovenstaande stappen? Dan is er een andere oorzaak, zoals bijvoorbeeld een dubbel BRIN-nummer in onze database. Vul dan bij voorkeur het contactformulier in, onze helpdesk helpt u dan verder. Geef hierbij in ieder geval de naam, postcode en BRIN-nummer van de school door en geef aan wat er precies mis gaat en welke stappen u al heeft gezet.

 

Kunnen slechts een of enkele gebruikers van uw school niet inloggen via Basispoort?

Ga dan na of deze gebruikers wel via de andere methoden kunnen inloggen. Zo niet, dan is er mogelijk iets mis tussen de synchronisatie van het schoolnetwerk en Basispoort. Als de problemen zich alleen voordoen bij Nieuwsbegrip, dan is er bij de synchronisatie tussen Basispoort en Nieuwsbegrip iets afwijkends gebeurd. Vul dan bij voorkeur het contactformulier in, onze helpdesk helpt u verder. Geef hierbij in ieder geval de naam, postcode en BRIN-nummer van de school door en geef aan wat er precies mis gaat en welke stappen u al heeft gezet. 

 

probeer nu:
2 maanden gratis!
Probeer 2 maanden gratis